Expoziția de fotografie „AN 2016”

Expoziția colectivă de fotografie „Alb-Negru 2016” se desfășoară în perioada 13-31 martie 2017.

Dacă sunteți pasionați de fotografie, vă invit la o nouă expoziție, colectivă, de fotografie, în cadrul căreia particip și eu cu o lucrare:

Afis expo

Casa de Cultură „Mihai Ursachi” a Municipiului Iaşi

Clubul Fotografilor Iași

vă invită la

Expoziţia colectivă de fotografie

„AN 2016”

expusă în

Galeria de Artă „Labirint”

și realizată de:

Bianca Adiaconiței, Florin Aioanei, Mihaela Ajităriți, Ioan Apetrei, Nicu Apostu, Marius Balan, Claudiu Bîrliba, Bogdan Burlacu, Mihaela Burlacu, Dorian Butnaru, Ghenadie Cebanu, Bogdan Cernea, Constantin Ciobanu, Constantin Ciofu, Vlad Colotilă, Mihaela Constantinescu, Mirela Grosu, Romică Horhotă, Vasile Iacob, Khaled Matar, Larisa Maxim, Doru Nastas, Gheorghiță Nemțanu, Anamaria Oanea, Daniel Olariu, Alexandru Pohață, Codrin Popescu, Adrian Purice, Ioan Răducea, Ionuț Rebegea, Petronela Șerbănescu, Cristi Țibu, Adriana Tofănescu, Sorin Untu, Vasile Ursache, Cristian Vidrașcu, Oana Zobu.

Vernisaj: marți, 14 martie 2017, ora 18:30, Sala „Diotima” a Casei de Cultură „Mihai Ursachi” a Municipiului Iaşi.

Perioadă expoziţională: luni, 13 martie – vineri, 31 martie 2017.

ANTOLOGIA, CA UNITATE ÎN DIVERSITATE

Antologia anului fotografic 2016, pe care o propun membrii Clubului Fotografilor Iași, confirmă faptul că un reviriment spectaculos, așa cum este cel al activității mai recente a acestuia, presupune asumarea principiului unității în diversitate. Artiști de vârste diferite, din medii deosebite, cu varii studii și cu experiențe de viață suficient de diverse pentru ca activitatea clubului însuși să poată fi socotită o operă de artă în sine, avansează aici câte o piesă care, pe proprie răspundere, este declarată cea mai bună a anului. Îngemănarea, întru performanță artistică, a profilurilor artistice individuale presupune, pe lângă considerabilul efort organizatoric (pentru care conducerea merită deosebite aprecieri) și un început de raliere la un mod de a trata posibilitățile artistice (și tehnice) ale fotografiei care va face, poate, cu timpul, specificul școlii fotografice ieșene, la început de secol, XXI, și de mileniu, III…

Judecând după piesele antologate aici se poate susține, în acest sens, că se impune o dominantă, rezultată din preocuparea de a asocia funciarul realism fotografic cu simbolica gestului cotidian. Astfel, cele mai multe cadre urbane își iau, ca fond interpretativ al personajelor, repere constructive incitând în nu mai mică măsură decât acestea (Mirela Grosu, Codrin Popescu, Claudiu Bîrliba), atunci când nu se lasă fascinate de purul spirit geometric (Oana Zobu, Vasile Iacob), cu specială aplecare către umbra expresionistă (Constantin Ciobanu) sau către mistica luminii (Constantin Ciofu).

Surprinderea dinamicii mulțimilor este promițătoare la juniorul Khaled Matar, în timp ce alții, mai reflexivi, propun compoziția geometrizată cu element uman (Marius Balan, Nicu Apostu) sau misterul peisagistic, pulsând el însuși de o viață aparte: Anamaria Oanea, Doru Nastas, Romică Horhotă sau Sorin Untu, care ne surprinde cu un Ceahlău în plină poezie hibernală, în tradiția marelui pictorialism american.

Prin urmare, investigația obiectivă nu exclude poezia, iar crestele învelite în ceață pe care le-a reținut Mihaela Ajităriți par chiar mai senzuale decât liniile feminine surprinse de Adriana Tofănescu, în timp ce compoziția Petronelei Șerbănescu, centrându-se pe perechea surprinsă prin fereastra limuzinei și proiectată pe un cer evanescent, este curată alegorie.

Așa cum se întâmplă adesea într-un grup de creație dinamic, nu lipsesc reușitele venind din alte direcții, dinspre macrofotografie la Dorian Butnaru sau la Cristi Țibu, cel din urmă cu bizara siluetă a unui vulcan noroios în erupție, sau dinspre portretul-instantaneu, valorificând recuzita stradală (Beatrice Constantinescu, Adrian Purice, Vlad Colotilă).

Așa cum se prezintă lucrurile, felul de a trata fotografia la Iași pare să se înscrie pe un drum clasic, acela în care abnegația individuală devine resursă neprețuită pentru valorificarea în sens artistic superior a datelor epocii. Ele sunt recalificate, fie poetic, fie psihologizant, analitic sau alegoric, cu un tonus optimist și cu o salutară capacitate de transfigurare estetică, ale cărei fațete reflectă considerabile personalități creatoare.

Text: Ioan Răducea.

Afiş realizat de Florin Aioanei.

Mediatizare: Constantin Ciofu.

Sursa acestui anunț:
http://clubulfotografiloriasi.ro/expozitie-de-fotografie-an-2016/,
https://constantinciofu.blogspot.ro/2017/03/expozitia-de-fotografie-2016.html
și https://www.facebook.com/events/429868607345591/

 

* * *

 

Iată fotografia personală expusă în cadrul acestei expoziții:

photo P3110920_bw.jpg
Munții Bucegi, 23 IX 2016

* * *

Prezentarea expoziției la TVR Iași:
poate fi privită în înregistrarea video din postarea de aici.

* * *

Impresii ilustrate de la vernisajul expoziției:
pot fi citite în postarea de aici, în cea de aici, precum și în cea de aici.

Iar prezentarea vernisajului la radio poate fi ascultată în înregistrarea următoare:

Cristian, 11 martie 2017   [Ultima actualizare: 23 martie 2017]

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s